Sam widziałem kilka i powiem że jeśli 'Zielony promień' ci nie podejdzie, to nie podejdzie ci chyba żaden jego film. Oprócz tego 'Opowieść letnia', 'Paulina na plaży', 'Kolekcjonerka'.
Ja z kolei jestem zachwycona "Moją nocą z Maud", "Nocami pełni księżyca" i "Żoną lotnika"; chyba noc z Maud jest uznany za najlepszy
Dziwne, że ten temat został założony po Jego śmierci. Czyżby kolejni pseudofani ? (nic nie sugeruję).
P.S. Dlaczego mendo ? Może po prostu nie lubi francuskiego kina ? 0o
Dobrze, że lubiłem jego dwa filmy wcześniej, to nikt mi nie napisze, że jestem jego pseudofanem. Zdecydowanie muszę też dokończyć jego opowieści.
Chciałbym obejrzeć jego najlepsze filmy. Jak do cholery mogę to zrobić w Polsce? Czekać aż TVP łaskawie puści coś w poniedziałek w nocy? Niestety nie mam dostępu do kanału typu Zone Europa.
bardzo wiele filmów Rohmera, w tym wszystkie opowieści są na youtubie, ale to tak powiedziane w tajemnicy. by się przydał temat ' top 5'
czy macie może nagrane z tv jego filmy? bo polskich napisów doszukać się nie sposób. widziałem wszystkie opowieści, kolano klary i maud. uwielbiam rohmera!
To są filmy literackie. Obraz jest w nich wysmakowany, ale dość ascetyczny, tempo bardzo powolne, nośnikiem "akcji" są nieustające dialogi. Filmy Rohmera wymagają więc od widza pełnego skupienia i bardziej słuchania nawet, niż oglądania. Z tych wszystkich powodów nie trafiają do współczesnych widzów, oczekujących od kina efektownego, dynamicznego i płytkiego widowiska.
Rohmer to wspaniały i bardzo oryginalny twórca.