Najbardziej znanym i zarazem najbardziej kontrowersyjnym utworem Syberberga jest "Hitler - film z Niemiec", który w 1978 roku został pokazany na festiwalu w Cannes w sekcji "Un Certain Regard". Druga część "trylogii niemieckiej" to dzieło monumentalne. Film, podobnie jak "Pierścień Nibelunga" Ryszarda Wagnera, został podzielony na cztery części. Każdą z nich opatrzono innym tytułem: "Graal", "Niemieckie marzenie", "Koniec zimowej baśni", "My dzieci piekła". Postać Hitlera w filmie Syberberga jawi się jako zbiorowa volkistowska projekcja, w której realizowały się ukryte pragnienia podboju, dominacji i masowego spektaklu narodowego. Reżyser, tworząc monumentalną narrację o nazistowskim dyktatorze, korzysta z historycznych symboli i cytatów kulturowych, eksploatuje archiwalia. Jednocześnie obok żywych aktorów wykorzystuje m.in. teatr lalkowy, operową scenografię i wielokrotne projekcje.